Prima listă de filme gay

Iată o scurtă listă, (nu top) a filmelor gay care mi-au plăcut. Cine știe, poate există oameni care nu le-au văzut pentru că nimeni nu le-a atras atenția că există și altceva în afară de „Queer as folk”.

Domnilor și domnilor, cinemateca gay în 20 de idei:

1. Brokeback Mountain (2005)

2. Beautiful Thing (1996)

3. Shelter (2007)

4. Latter Days (2003)

5. Maurice (1987)

6. Trick (1999)

7. Get Real (1998)

8. Big Eden (2000)

9. The Broken Hearts Club: A Romantic Comedy (2000)

10. The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994)

11. Longtime Companion (1990)

12. A single Man (2009)

13. My Beautiful Laundrette (1985)

14. Parting Glances (1986)

15. Just a Question of Love (2000)

16. The Darjeeling Limited (2007)

17. An englishman in New York (2009)

18. Sleuth (2007)

19. Prayers for Bobby (2009)

20. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)

Nu am curajul sa fac recomandari, ba chiar mi-ar fi greu să fac un top și de aceea am pus filmele aleator în listă. Unele sunt complet gay, altele ating tangențial mai subtil sau mai direct acest subiect. Nu pot momentan să comentez aceste filme, să le analizez, să le disec, dar pot comenta despre timp.

Sunt ani în care se fac strugurii, ani buni pentru tomate și ani buni pentru cereale.

Anii 2007 si 2009 au fost ani buni pentru filmele gay.

Degustare plăcută!

15 gânduri despre „Prima listă de filme gay

  1. In ’87 (secolul trecut, toamna), am intrat la facultate. Accidental ajunsese la noi in casa un Times in care despre „Maurice” era spus, intr-un colt de pagina, cum ca ar fi despre „a homosexual awakening”. Dupa ce am citit jumatatea aceea de coloana, am inteles ce mi se intampla… Filmul l-am vazut mai tarziu, pe vremea cand aparusera centrele de inchiriat casete (deh, de secol trecut, nu mai stiu anotimpul).

    Apreciază

  2. Eu am fost placut emotionat si de una din povestile de dragoste gay dintr-un film din 2012, dar de fapt chiar mai mult de filmul general de ansamblu, povestea gay reprezentand mai mult un soi de chestie la figurat legata de nostalgia dupa libertatile pe care ni le permitem cand suntem tineri si e voie sa fim mai romantic delincventi sau nu chiar asa de stas orientati conformist ca toata lumea adulta, (indiferent de orientarea lor sexuala, ca aia nici nu mai conteaza la un moment dat daca iti asumi obligatia a deveni proprietar de real estate, de a sadi pomi, etc), din filmul The Best Exotic Marygold Hotel din 2012, desi totusi in legatura cu filmul asta eu personal mi-am permis sa ma gandesc emotionat la povestea gay si la un nivel mai concret nu doar la unul la figurat, (insa asta e la latitudinea spectatorului). Si mi-a mai placut si basmul Freier Fall din 2013, e asa cu un Zmeu, care isi recunoaste conditia de Luceafar cazut, si cu Fat frumos, care reprezinta Luceafarul cuminte care nu a cazut, insa ambii fiind nemti contemporani rurali sunt de meserie politisti si sunt in acelasi timp ambii oprimati de mentalitatile societatii mai largi care nu-l intelege tocmai legenda Luceafarului, zau, saracul Holderlin…amcitit ca nu a fost inteles prea bine nici la vremea lui de acest popor german…si nici filmul Freier Fall nu a avut cum sa fie inteles asa de bine de critici, ca am citit pe Internet ca i-au zis Brokeback-ul german…dar nu are nici olegatura, ca Brockeback e o poveste banala dintre oameni comuni, pe cand Freier Fall e cu amoruri de Hyperion mai complicate. Dar e basm clar, la o gramada de nivele, si cred ca de aia nu a avut succes asa de mare. Mie mi-a placut scena unuia din saruturi aia mi-a placut. Pe mine nu m.a sarutat niciodata asa cineva nicioata si de fapt nici eu nu cred ca as indrazni sa sarut asa vreodata pe altcineva decat poate in gand, in fantezie, chiar si daca as fi indragostit de el…dar ala nu e un sarut dintre oameni obisnuiti asa ca mine, de aia ziceam, e ceva care e mai complicat decat atata, e ceva desigur german romantic.

    Apreciază

    • …mint…a fost o data cam asa, la 16 ani…dar amestecat cu multa inocenta reala din partea ambelor persoane si desigur ca nu avea cum sa mai fie…dar ar fi fost frumos sa mai fie…dar daca nu ar fi poate nu s-ar povesti, macar asa ca model, dar nu stiu ce sa zic, nu ai cum sa recapturezi practic asa ceva, e imposibil, si in nici un caz nu e ceva posibil nici la 15 ani, nici dincolo de 17 ani, nu cred…e un moment asa de gratie oarecare intr-o masura voit, intr-o masura intamplator, intr-o masura imbogatit de fantezia unor sentimente de cum ca ar fi posibil, ca „exista”, cine stie ce moment fiziologic oarecare, nu exclud nici alcoolul, drogat nu eram, nici macar nu fumam la vremea aia, nici macar nu era primul sarut, dar nu exclud nimica, in orice caz nu as cauta asa ceva cu lumanarea, mie mi-a fost clar ca era ceva unic, mai mult din partea mea decat a lui, pt mine a reprezentat asa un soi de culme a seductiei clar romantice…eu nu sunt interesat de romantism, pur si simplu mi se par inutile in viata de zi cu zi a unui om comun, dar cred ca e OK de studiat asa ca materie la scoala re istoria literaturii sau istorie culturala poate…nu ma pricep la chestii din astea…insa nu doresc sa adopt o pozitie cinica fata de dragostea de atatea feluri care exista in oameni si intre oameni…

      Apreciază

  3. Se pare ca ai dreptate, nici n-ar fi greu ca din doua una sa fie buna. :))
    Desi nu e din anul in care s-au copt cele mai bune filme, iti recomand „Latter Days” Ma gandesc ca mormoni versus bulangii este un meci interesant de urmarit. :))

    Apreciază

  4. Pingback: A doua listă de filme gay | pederanger

Lasă un răspuns

