Ganymede – amantul lui Dumnezeu

24174526VFo

La 628 milioane km de Terra, în vidul rece, uriașul Jupiter acoperă orizontul singurului ochi care l-a privit după căderea titanilor. Ochiul acela ciudat este sonda Galileo, o extensie a omului plecat în aventura sa către infinit.

În jurul lui Jupiter gravitează 67 de sateliți dintre care patru sunt mai importanți și anume: Io, Ganymede, Europa și Callisto. Jupiter este numele roman dat lui Zeus, iar cei patru au fost iubirile sale. Ganymede, cel mai mare satelit din Sistemul Solar poartă numele singurului iubit masculin a lui Zeus.

Este o surpriză oare că tatăl zeilor a avut o aventură homosexuală? Gândiți-vă că Zeus era Dumnezeul zeilor. Că Dumnezeu se poate iubi cu cine vrea n-ar trebui să fie motiv de uluire. Surpriza vine când citim povestea lui Ganymede din mai multe surse și o analizăm prin prisma educativă, erotica și socială. Mitul lui Ganymede arată în primul rând că iubirea homosexuală nu este și nu era altceva decât o fațetă obișnuită a erosului uman. Ar trebui să ne mirăm doar că nu știam asta.

Supusă presiunilor și distorsiunilor religiilor monoteiste abrahamice, ceea ce în Grecia antică și în multe alte culturi era o cale de educație prin iubire masculină, a devenit păcat și degradare. Ceea ce a făcut creștinismul cu acest concept, puteți vedea prea bine azi că face ISIS prin distrugerea artefactelor persane asiriene și babiloniene. Ștergerea istoriei ne condamnă la ignoranță și uitare. Ce era însa cu adevărat paederastia, sau pederastia?

Paideia era conceptual exact opusul tipului de educație care îi tratează pe tineri drept animale ce trebuiesc dresate pentru o anumită sarcină; în schimb, le oferea învățăceilor o pregătire de bază în arte, muzică, filosofie, educație fizică, noblețe și libertate. Paideia se transmitea prin numeroase metode, printre care și dragostea.”

Mitul antic spune ca Ganymede a fost paharnicul zeilor grecești și iubitul lui Zeus. Sedus de frumusețea tânărului, Zeus transformat în vultur l-a răpit și dus în Olimp oferindu-i nemurirea. Acolo toată lumea l-a admirat pe tânăr; toată lumea cu excepția Herei care ca soție legală a fost lezată în orgoliu și roasă de gelozie. La presiunile sale Zeus l-a exilat pe Ganymede printre stele.

Andrew Calimach spune că mitul răpirii are la bază un obicei cu rădăcini mai vechi și mai răspândite decât am fost obligați sa credem în lipsa informațiilor. Cel mai interesant este însa că răpirea tânărului de către pretendent era practic un ritual, cum ar fi azi furatul miresei la nuntă.

Rădăcinile cretane ale acestui obicei sunt certificate din câteva surse scrise, iar dovezi ale ritualului au ca suport fizic ceramica din diverse situri arheologice. Pe diverse vase apar scene cu ritualul de pețire a unui tânăr de către un bărbat nu cu mult mai în vârstă ci doar mai inițiat (educat).

Ca și în mitul lui Zeus și Ganymede, legătura de dragoste începea cu o răpire. Spre deosebire de cum se întâmplă în mit, în rit răpitorul trebuia întâi să ceară mâna băiatului, înștiințându-l oficial pe tatăl acestuia, cu cel puțin trei zile înainte. Halal răpire!

Cadavrul fermecător al lui Ganimede Un discurs din antichitatea studiilor de gen Andrew Calimach (Tr. Ilinca Turcu)

Materialul lui A. Calimach are o întindere mai mare, plus o seriozitate, care, fără să fiu complexat, nu cadrează cu stilul meu. De aceea, dacă vă interesează (și probabil ar trebui) puteți citi materialul „Cadavrul fermecător al lui Ganimede” pe Academia.edu.

Veți afla că nimic nu-i nou sub soare, că relațiile homo-erotice erau încă din antichitate foarte complexe și că au fost însoțite de aceiași dilematică etică și filozofică filozofică precum cele heterosexuale. Și nu în ultimul rând ca o noutate promițătoare o să găsiți repetat în acest text un cuvânt care nu se repetă suficient când se cere legalizarea parteneriatului civil între persoanele de același sex. Este vorba de iubire. Iubirea și afecțiunea ce prevalează poftei și sexualității. Iubirea este cuvântul magic ce poate scoate relația homosexuală din promiscuul unde a ajuns azi, cu aportul multora dintre noi.

imagine: Anthony Gayton

49 de gânduri despre „Ganymede – amantul lui Dumnezeu

  1. Chestia cu cerutul unei permisiuni de la parinti era mai degraba o negociere nu o cerere de voie, si nu era valabila numai pt baieti luati drept companioni amanti dar si pt fete luate de nevasta. Era o chestie de care parintii de clasa mijlocie profitau destul de mult. Era asa cum ar fi oarecum intr-un fel la tigani numai ca tiganii erau majoritari plus erau de clasa mijlocie. Prezentarea de mai sus e extrem de superficiala, si nu are de a face cu homosexualitatea asa in mod special sau exclusiv, ci are de a face cu niste moravuri si cutume sociale generale legate de piata de sexualitate generala, (desi nu cea de prostitutie ci aia generala), deoarece se refera la relatii de exclusivitate negociate (de proprietari, in speta tatii copiilor de orice sex si cumparatorii de drepturi asupra modelarii copiilor).

    Povestea lui Ganymede nu e atat de relevanta astazi pt relatiile dintre parintii si copii care traiesc in zonele bazate pe ideile antichitatii grecesti, (adica zonele astea asa mai iudeocrestine si democratice, inclusiv si Romania si Ungaria si UK si Franta si RFG si SUA), cat e de relevanta pt discutiile legate de drepturile de autor si daca e OK sa descarci filme gratis pe torrente. Desigur dpdv moral dl V Nabokov ne indruma, (si numai el ar fi fost in stare in 1958 sa ne indrume moral in acest fel de vreme ce mai intreaga UE plus SUA fusesera complici, chiar si in moduri indirecte, la holocaust, nu numai nemtii, cu cateva exceptii desigur notabile…si degeaba se strofoca polonezii din cauza la ce a zis seful FBI chiar daca s-a exprimat ca naiba si trebuia sa spuna clar ca era vorba si de autocritica in discursul lui recent), ca totusi trebuie sa tinem cont de interesele minorului si sa nu fim chiar asa de egoisti ca pana la urma are de suferit chiar arta in sine. Plus in ff multe parti din lume comunitati intregi chiar isi castiga existenta exploatandu-si proprii lor copii pe Internet si acest lucru nu pare a fi tocmai OK. Povestea lui Ganymede a fost intuita ca fiind una importanta de-a lungul timpului, altfel ar fi fost cenzurata de mult, in loc sa fie pictata si reprodusa in diverse variante, insa nu a fost considerata asa de importanta pt amorurile si dragostele gay cat a fost considerata importanta referitor la alte probleme economice si sociale asociate unor conflicte si razboaie de-a dreptul atroce in UE, (si care NU au fost declansate sau intretinute de o biserica de persuasiune anume, ci toate au participat), in preajma carora oamenilor nu le mai ardea nici macar de scoala daramite de niste indragostiri homosexuale.

    Apreciază

    • Bre, e bine sa te fure cu stiinta parintilor ca altfel te trezesti cu ei peste tine sau cu duba cu girofaruri sau… Doamne, fereste!…. mai provoci un accident din culpa. Da’ stiinta e una si decizia e alta. Ca dupa mine, daca te duce capul sa faci o familie, apoi trebe sa ai idee si cu cine, nu sa-ti spuna altii. Ca pan’ la coada tu suporti consecintele si e normal sa fi si responsabil pentru ele. 🙂

      Apreciază

    • In primul rand zeii nu trebuie confundati cu ingerii. In al doilea rand am pe undeva impresia ca majoritatea zeilor din religiile politeiste au caracteristici sexuale destul de clare plus seamana mai mult cu oamenii numai ca au puteri si talente mai mari, sunt un fel de caricaturi de oameni, sau oameni amestecati cu animale, nu numai zeii greco-latini, dar si aia indieni si africani, plus la majoritatea seful CEO e aparent feminin. Zeus ca barbat sef CEO intre zei e ceva destul de modern revolutionar, si s-a intamplat doar asa pt ca era ff special, a avut un soi de iz mesianic, de gen ca era gata gata sa decedeze, dar a avut o misiune speciala si o protectie speciala, e deja un precursor destul de apropiat de Iisus Christos, doar ca Iisus era ceva mai auto-critic modern, plus o lasase ceva mai moale cu machismul ca si-a dat seama ca trebuie 40 % femei in guvern ca sa propasesca economia si democratia crestina in lume. Plus Iisus e mai complicat pt ca e si om si zeu, asta e ff complicat de inteles, naiba stie cui i-a venit ideea asta, e una probabil shamanic-asiatica, desi am rog shamanismul exista si la americanii de sud si la africani, de aia a prins asa de tare ideea cu Iisus Christos si a devenit un succes destul de mare asa pana la urma. Si shamanii chiar ca sunt bisexuali sau asexuali, chiar ca nu conteaza ce sex au sau ce orientare au, la ei e importanta inclinatia shamanica, forta aia speciala, darul, sau harul, (cam la fel ca la vrajitoarele tigane adica, numai ca la tigani e de obicei o femeie care are acest fel de dar, plus pare transmis uneori linkat de cromozomul X, adica de la bunica la mama la fiica, insa la crestini darul sau harul e si pt femei si pt baieti, e mai democratic egalitar modern si nu e asa genetic, e de la o forta exterioara, de la sfantul duh).

      Ma rog, nu am dorit sa divaghez asa off topic, ca nici asta nu are legatura cu homosexualitatea, insa mie mi s-a parut ca Mihaela chiar a ridicat niste intrebari interesante care mie chiar mi-au dat de gandit, si chiar am improvizat aceste raspunsuri in mod reflexiv, chiar intrebandu-ma daca asa o fi oare, (adica erau impresii incerte, speculatii, nu erau pareri propriu-zise, nici opinii desigur).

      Apreciat de 1 persoană

      • P.S. Sorry, m-am exprimat stiintific ff eronat legat de mostenirea genetica legata de X. Voiam sa zic sansa mai mare de expresie in populatia feminina, (care si asa e mai redusa decat la afectatii expresivi masculini.) Efectiv am stat acum sa recapitulez acel capitol de pe wikipedia si inca nu am
        terminat deci nu sunt inca in masura sa formulez o impresie clara legata de expresia darului special pt vraji in
        populatia feminina. Chiar imi cer scuze fata de eventualul tanar public cititor pt ca m-am exprimat asa de gresit si rog pe toata lumea sa recapituleze transmisia legata de cromozomii sexuali umani din surse reputabile.

        Pe de alta parte am aflat in mod tangential ca la pasari e invers decat la oameni, in cazul lor masculii avand 2 cromozomi sexuali identici ZZ iar femelele avand cromozomi sexuali diferiti Z si W. Daca studiez mai atent e posibil sa ajung sa reusesc sa-mi formulez impresii si despre zeii egipteni antici cu mutre de pasari nu doar de mamifere, ba poate chiar si despre zeii misterioaselor civilizatii maya sau aztece sau care erau aia de au avut
        sarpe cu pene.

        Tot asa, din eroare in eroare si din cauza ca ma angajez in mod atat de superficial off topic, parca vad ca mai e
        un pic si voi incepe sa aberez si eu
        despre gena gay. Rog tineretul, fie el gay in formare fie de oricare fel, sa NU se ia dupa mine.

        Apreciază

      • Aoleu ! Iar m-am exprimat gresit ! Cand am zis „tineretul gay in formare” NU voiam sa zic ca lumea „devine” gay, (si nu se naste gay)…voiam sa zic asa in formare de tip scolarizare si in crestere ca persoane care devin adolescente si hormonal posibil interesate sexual asa in general…zau, era vorba de populatia care se pregateste asiduu pt Bac indiferent de la ce liceu studiaza sau de ce facultate e interesat…mai e putin si vad ca voi incepe sa ma simt raspunzator ca din cauza ca am dat-o pe religii.n mod asa de superficial o sa scada promovabilitatea la Bac. E vina mea ca ma las antrenat in reverii si speculatii pe acest blog in loc sa scriu constiincios si riguros pe Facebook despre ce-mi maI trece prin minte.

        Apreciază

      • Rudolph fugi de aici cu „tineretul gay în formare”, că ne iau heteroii la pietre! Știi doar majoritarii sunt convinși că principala activitate a gay-lor este prozelitismul, că deh, așa i-a învățat religia.

        Apreciază

      • Daca ai sti cat am deliberat in urma subcompetentei mele expresive re daca nu ar fi fost poate mai bine sa zic „tineretul in formare gay”…am stat asa chiar langa chiuveta din bucatarie aidoma poetului invocandu-si muza, recitand in gand de cateva ori, „tineretul gay in formare”, „tineretul in formare gay”…

        Apreciază

      • Pai voi o-ti pricepe ce oi fi vrut eu sa zic, insa eu trebuie sa recunosc ca nu am priceput asa de bine despre ce a venit vorba mai jos. Ma rog, pe de o parte eram si neatent cu gandul la tineretul gay in formare, pe de alta eram chiar ingrozit de cata ignoranta am dat dovada in public la faza cu cromozomii sexuali…

        Apreciază

    • Păi e simplu:
      – Zeus era de sex masculin (tatăl zeilor)
      -Ganymede era băiat, deci tot sex masculin

      Asta nu însemnează doar pederastie ci şi o lecuţă de pedofilie, câtă vreme imberbul parcă n-avea nici paişpe ani când a fost furat

      (Întrebare de neam prost, dari cine-l bagă la mititica pe Tatalor pentru faptele odioase comise: răpire, întreţinere de relaţii neconsimţite cu un minor, ucidere deliberată?)

      Apreciat de 1 persoană

      • Tatal?! Hmmm…. vrei sa zici ca este incest? Eu nu m-as hazarda asa departe… 🙂 Mai, eu stiu o poveste a unora care s-au si impacat dupa ceva ani intre ei cand s-au cunoscut mai bine si au priceput despre ce e vorba (bine, nu si cu familiile lor desi marul discordiei era averea si relatiile lor de care profita altii), mai stiu una cu un test de hipnoza in urma carora m-am trezit cu o gramada de abuzati fara gaura in dos pe cap care cereau ajutor de specialitate, mai stiu si povestea trista a unei fete care a fost preluata de o gramada de istericute psihopate care voiau o diploma, precum si povestea unuia care a ramas fara organ in urma unor manevre pe campul de lupta. Nu stiu daca te referi la una din ele, dar… nu cred ca e nici momentul, nici locul sa discutam aici. Pot spune doar ca sunt dosare vechi, in mare parte rezolvate. Daca insa ai o problema, o luam de la cap cu mare placere doar… sa imi permita functia. 🙂

        Apreciază

      • 1. Zeus nu era tatal zeilor.
        2. A nu se confunda ce a zis Platon in editorialele lui politice ale zilei cu starea Atenei de la vremea lui, (desi a avut dreptate in legatura cu bordurile).
        3. A nu se confunda ce a zis Platon ca ar fi zis Socrate cu ce ar fi putut sa zica Socrate la vremea lui, (desi a zis frumos despre el, plus on topic a zis ca Socrate ar fi incercat sa explice loazelor lui de elevi ca nu au existat relatii sexuale in Zeus si Ganymede, ci numai iubire…drept care parintii elevilor, incitati de Dan Puric pe OTV, au zis ca Socrate strica mintea elevilor). In general Platon era asa nostalgic dupa vremea de aur interbelica si nu putea sa sufere manelele bulgaresti din Creta, (mai ales alea ca ale lui Aziz, el preferand melodiile lirice romantice clasice interpretate de Conchita de la Viena), care patrunsesera la vremea lui chiar si pana la Atena, de era plina Atena de manelisti si de cocalari, plus pana si elevii de liceu erau indemnati sa adopte obiceiuri arhaice albanezo-cretane, cum ca
        elevul insusi trebuia sa-si caute un philetor (daddy cel mai tare din parcare), si care nu avea daddy era considerat un ratat, pt ca numai daca aveai un daddy puteai avansa de la statutul de kleinos/Mr Boboc la statutul de parastates/Robin, prietenul lui Batman. Pana si rapitul cu arcanul (adica asa mai violent si fara consimtamant) era tot un obicei arhaic moldovenesc de la cretani sau de la turci, naiba stie de la cine era, dar totusi cei de la oras, din Atena, nu practicau asta, ei negociau de la tata la philetor, asa pe bani si foloase materiale si contracte de reprezentare in reclame pe viitor, plus se organizau concursuri de reality show re care Mr Boboc a capatat bursa de studii de aur de 5000 Euro sau bursa de studii de argint de numai 1500 Euro la licitatii de gen balul din Pe Aripile Vantului in care
        Rhett Butler liciteaza cel mai mult ca sa danseze cu Scarlett O’Hara.

        (va urma)

        Apreciază

      • 4. Socrate a trait intre 470 (sau 469) si 399 IEN. Platon intre 427 sau 428, (sau cand se dadea mai tanar, fiind mai vanitos, chiar 424/423) si 348 sau 347 IEN.
        Homer, cf Herodot a trait pe la cca 850 IEN, iar cf altii chiar pe la 1100 IEN. Homer a povestit primul despre Ganymede. Aialalti erau doar niste critici gen Liiceanu sau A Plesu, nu ii interesa decat societatea de la vremea lor, plus starea natiunii de la vremea lor, chiar daca mai dadeau asa o referinta istorica la ce o mai fi zis si O Paler din cand in cand ca o fi zis Socrate sau altcineva despre Socrate, chiar daca totusi probabl Platon se exprima probabil in mod mult mai interesant decat Liiceanu, decat Plesu nici nu mai zic.
        Pt a povesti ce a zis Homer, trebuie sa fim mai istorici si critici literari totusi mai seriosi, minim asa de nivel N Manolescu adica, nu ca aia din tabloide.

        (va urma cu ce a zis Homer)

        Apreciază

      • 5. Fac o mica paranteza pt a incerca sa explic ca grecii de la vremea lui Homer erau daci. Sau gen daci, tot aia este. Asta inseamna ca, in afara de obiceiuri ca apicultura, textilele, agricultura de plante medicinale, zootehnia, manufactura de bratari, si alt activitati economice, probabil faceau sex cu cine apucau, inclusiv chiar si cu oi sau capre, sclavi, servitori, prostituati, femei prinse prin paduri, plus uneori chiar si cu celti gay. Desigur ca se si indragosteau asa din cand in cand, ca doar oameni erau si ei. Aveau desigur si ritualuri asa de Paste si de Craciun, si de Valentine’s Day, si un soi de inceput de festival de Eurovision. Insa totusi nu erau asa de birocrati cum fusesera egiptenii sau hititii, erau mai pe clanuri. Plus deoarece sist de justitie nu era inca ff bine pus la punct, nu erau inca in UE, nu erau nici macar in Spatiul Schengen, (ala fiind mai la est la acea vreme, prin Iran). In plus Homer e cineva care nu se stie cine a fost decat tot din ce au povestit altii, inclusiv
        Platon plus si elevul lui Aristotel, (care era fan de povesti de aventuri si seriale TV turcesti).

        6. Homer zice 2 lucruri despre Ganymede, in Iliada,
        a) Zeus a oferit cadou niste cai nemaipomeniti tatalui lui Ganymede.
        b) Regele troian Tros a avut 3 fii, Illus, Assaracus, si „zeiescul Ganymede”, care din nastere „era cel mai frumos la infatisare dintre toti oamenii muritori”, drept care, „zeii l-au luat/purtat catre inalt”, (nu strict rapit sau capturat, chiar posibil ales/destinat catre lucruri inalte sau marete, sau chiar asa inaltat in ierarhie) pt a deveni paharnicul lui Zeus, (postul respectiv fiind liber de cand persoana anterioara care il ocupase, insasi Hebe, fiica legitima
        a lui Zeus si Hera, se maritase cu Hercule asa ca se lasase de serviciu), „si a trai printre nemuritori”.

        Apreciază

      • 7. Euripide, (480-406), deci la vremea lui Platon, (cel care se viata de moravurile Atenei), pomeneste o linie in Iphigenia din Aulis, despre cum ca frigianul Ganymede nu era doar paharnic dar era si bucatica preferata din patul lui Zeus. Acum asta e doar asa o chestie de atmosfera, ca in linia urmatoare apar inca vreo 50 de dansatoare din buric in jurul patului aluia al lui Zeus, adica asta descrie asa desfrau plus muzica de lux, coruptie la curtea zeilor, e nenorocire si ff tragic ce se va intampla acolo, (Euripide fiind totusi mare tragedian), asa ca in serialul TV Borgia, cine se poate pune azi cu Euripide decat poate echipele de scenaristi de la serialele de super-succes HBO, Sopranos, etc ?

        Si desigur ca au mai scris si altii, ca doar povestea e foarte interesanta, are de a face si cu soarta omului, are de a face si cu destinele ciobanilor, Ganymede fiind la fel ca Paris, si chiar si Zeus insusi fiind salvat tot e niste ciobani.

        Si pe urma urmeaza unul dupa altul, si latinii, Ovidiu, Virgiliu, si inca destui chiar sa se amuze pe tema marii controverse academice platonice Ganymede, de gen chiar ironic la un moment dat, „ha !, ce prosti si inculti sunt de fapt homofobii”. (Dar asta nu inseamna ca grecii nu erau capabili de ironii literare, numai ca nu am avut rabdare sa caut pe toti care au scris despre Ganymede…si Apollonius din Rhodos, si altii au fost care au inceput sa scrie chiar si bancuri exact ca-n Moliere, sau chiar dl IL Caragiale mult mai tarziu, cum trageau ciobanii de Ganymede sa-l retina printre ei, pe cand zeii trageau de el in partea aialalta sa-l ia la Hollywood, plus cainii latrau, corul canta, „noi nu ne vindem tara”, sau „diaspora voteaza pt un ciolan”…

        Toate aceste lucruri NU au de a face cu nici un incest, si cu nici o pedofilie. Desi e posibil ca in variantele reflexiv serioase sa aiba de a face cu exploatarea tineretului, dar si cu speranta in tineret, care uneori poate fi chiar iluzorie.

        Eu chiar azi mai devreme stateam asa in metrou chiar fata in fata cu un tanar adolescent oarecare, si mi-am dat seama ca il priveam cum numai un om deja adult poate privi un tanar. Pt ca acum 10 ani, cand aveam eu 24 de ani nu l-as fi prvit decat ca pe un rival oarecare, si chiar cred ca as fi fost mai crud fata de el, l-as fi desconsiderat ca pe unpusti oarecare, (in fond de fapt desconsiderand propria mea ipostaza mai juvenila de la varsta lui, nu dandu-i lui cu tifla, ci mie insumi de fapt, sau mie celui care abia scapasem din acea varsta ingrata a adolescentei). Acum la 34 ma uit altfel la el, pe de o parte mi-e chiar frica de el, pt ca stiu cat de crud poate sa fie, pe de alta am empatie fata de el, pt ca stiu ca va imbatrani si el, plus i-am simtit anxietatea si nesiguranta fata de un viitor posibil incert, posibil plin si de potential, insa posibil si de infrangeri si chestii pierdute…eu, ca adult, am avut sentimente si ganduri chiar complexe uitandu-ma chiar si la acest adolescent necunoscut, (in plus de ca desigur ca eram si atras sexual, cine naiba nu ar fi atras sexual
        de cineva de 17 ani), chiar si daca poate nu stiu daca arata chiar zeiesc, dar desigur ca nici eu nu sunt Zeus, si mie mi s-a parut ca arata ca un cioban pamantean destul de OK.

        Cat despre varsta lui Ganymede, naiba stie dar totusi cred ca trebuie sa fi fost adolescent, pt ca altfel nu s-ar fi ocupat atata Platon si Socrate despre el, ce naiba, ca doar nu lucrau la scoala primara, lucrau la nivel de liceu, plus la Scoala din Atena erau nistee reguli destul de stricte re ce varsta aveau elevii si ce relatii aveau voie sa aiba profesorii cu elevii lor, (chiar cf atat Socrate cat si Platon).

        Apreciază

      • Mai, am inteles ca zeii erau mari, puternici, invincibili…. am priceput si ca erau nemuritori. Da’, daca era asa…. de ce se baga ei mereu in intrigaraia umana, in micimile concurentiale ale pamantenilor, in rivalitatile, futaiul si lupta pentru ciolan ale muritorilor? Eu asta nu inteleg. Daca esti mare, esti o entitate aparte, stabila, puternica, de neatins si neclintit, nu te duci s-o mariti p’aia de ti-a pus cucuta in vin cu Hercules sa scapi de ea si nu ti-o tragi nici cu capra vecinului. D’aia sunt si intrigata ca ai folosit termenul „Dumnezeu”. Nu de alta, dar…. pentru mine Dumnezeu e Dumnezeu, iar gloata e gloata. 🙂

        Apreciază

      • Deci tu Belle ești ceva de groază. Cauți nod în papura zeilor? Nu te-ai învățat deja că nu erau nici pe departe niște modele morale? Și apăi n-a venit Ihave de a făcut copii fără sex și l-a detronat pe pederast?

        Apreciază

      • Habar n-am cum e cu defecatia la zei ca eu oricum am ramas cu o semianosmie dupa o rinita alergica si imi miroase doar daca iti muta nasul din loc, dar oricum nu ma conduc dupa principiul: „toate basinile put, doar ale mele miros a panselute”.si daca pute deschid fereastra, nu ma apuca isteriile ca e posibil sa ma fi cacat pe mine si ce-o zice lumea despre asta.
        P.S. Cei ce se plictisesc ori sufera de un soi de suficienta, ori s-au obisnuit sa caute la altii raspuns la propriile probleme. Asa ca nu e vina nimanui ca se plictisesc, dar experienta m-a invatat ca strategia „dezbina ca sa conduci” e motto-ul conducatorilor prosti fiindca de regula unul bun este cel ce se poate face iubit si pretuit de gloata care ii devine ca o a doua familie. Da’ d’astia sunt rari si trebe sa fi ajuns la un anumit grad de dezvoltare personala astfel incat sa fie suficient de integrii cat se poata identifica cu sensul grupului pe care il reprezinta. 🙂

        Apreciat de 1 persoană

  2. Aham… deci cu cat ti-o tragi mai adanc, cu atat ai sanse mai mari sa-i zapacesti pe altii de creieri? Hmmm… inainte nu era asa. Dovada ca mai sunt unii care au ramas cu amandoua. Sa ni se traga si chestia asta tot de la rusi?! Nah…. mare dilema imi dadusi si tu de rezolvat. Pacat ca nu mai pot sa ajung la valul miresei ca ne elucidam atunci cum statea si treaba asta. 🙂

    Apreciază

    • Nu am inteles ce voiai sa zici. Insa re observatia ca povestea lui Ganymede nu e numai despre homosexualitate sunt de acord in sensul descris de mine mai sus…ma rog, ca toate povestile sunt despre sexualitatea generala asa intr-un fel sau altul, si asta e posibil, dintr-o perspectiva freudiana, (fie ca sexualitatea e mai in prim plan sau mai latenta)…insa eu nu ma pricep la perspective din astea asa de larg generale, totusi imi place sa impart asa pe categorii, ca inteleg mai usor daca vad asa totusi cateva dosare, sau pe capitole, sau ceva de genul asta.

      Apreciat de 1 persoană

      • Aham… deci trebe sa pui cerneala verde sa fie lumea multumita ca ai spart fierea targului. Bine, bre. La noi asta era de combinatie, da’ daca zici tu…. Oricum la mine… vorba aia:
        „Nu pune mana peste mine daca-i vara
        căci n-ai să intelegi nimic
        stimata doamna-domnisoara
        din frig. ” 🙂

        Apreciază

  3. Am reflectat profund si am ajuns la conclluzia ca Pederanger are dreptate, Ganymede e de fapt Iisus Christos. Pe de alta parte, cine naiba nu e Iisus Christos sau cine naiba nu e indemnat sa se asemene lui Iisus Christos, sau sa raspunda la intrebarea What would Jesus do ? Iar eu sunt Charlie pt ca am scris atatea lucruri blasfemice despre toata lumea, indiferent ca erau zei sau nu, inclusiv ca Ganymede nu e relevant pt gay decat in masura in care e relevant pt toata lumea, sau chestii posibil controversabile de genul cum ca si eu, nu numai Zeus, sunt atras sexual de persoane de 17 ani.

    Am pe undeva impresia ca Pederanger doreste sa ma converteasca…la crestinism.

    Apreciază

  4. Nu mai rezist. M-am simtit asa de vinovat de toate elucubratiile pe care le-am scris aicea incat am petrecut azi 2 ore inspectand curriculum-urile de cateheze crestine pt minori, cu atentie speciala pe cateva lucrari de doctorat crestin ortodoxe…cine e curios sa vada ce am mai avut de zis, (mai mult de fapt despre corpul profesoral decat despre elevi), si chiar cum am si respins (asa cam precipitat si superficial, recunosc) ingerii, inclusiv amorasii, ca nefiind chiar asa de importanti de
    a fi mentionati in mod prioritar in cateheza
    riguroasa crestin ortodoxa a prescolarului,
    (desi la clasele mai mari e probabil ok), poate
    citi observatiile mele pe blogul lui Cronicariu. Recunosc ca efectiv nu m-am mai putut abtine cate am citit in ultima vreme despre orele astea de religie din scoala…in legatura cu care eu personal am avut doar o singura parere, si aceea sa fie definite corect, cateheza crestina, nu educatie religioasa sau nu stiu cum, pt ca sa stie lumea ce semneaza
    acolo, plus ca sa stie ce sa pretinda sau nu de la educatori, plus ca sa stie ce optiuni au copii in timpul acelor ore daca totusi nu sunt crestini sau parintii nu doresc sa-i educe crestin. De fapt exista o dezbatere in acest sens si in Danemarca unde religia e obligatorie in scolile publice, si unde nici aici nu e ff clar ce este si ce trebuie sa predea, mai ales la copilul mic, (ca de la clasa a 6a si pana la a 9a devine mai clar ca sunt elemente de etica si cultura legate de mai multe religii, iar peste a 9a devine chiar un soi de istorie a religiilor si antropologie culturala si la liceu predau profesori cu studii superioare umaniste), insa in cazul copilului mic era de fapt o cateheza crestina fff diluata (predata de oameni cu diplome pedagogice insa cu studii de baza cam diverse nu prea aprofundate si de calitate chiar variabila, plus unii din ei chiar agnostici, atei, orice, adica nu cu o legatura ff clara cu biserica de stat luterana chiar daca se coopereaza probabil oarecum, insa mai mult la nivel comun social-politic decat la nivel profesional curricular). Insa si in
    Danemarca a fost un soi de evolutie de-a
    lungul a cateva decenii bune ca sa se ajunga
    la aceste dezbateri de azi care sunt in esenta dezbateri legate de calitate, nu de ideologie, (desi se baga si cativa politicieni ideologi, de obicei nu cei din biserica, pt ca nu ei au gura cea mai mare). Concluzia mea e ca nu a fost ceva atat de catastrofic in Romania, insa eu prefer rigurozitate si seriozitate daca e vorba
    de tineret, de copiii mai mici nici nu mai zic, (mai ales ca mie personal copiii mici mi se par dintr-o alta specie, nu chiar oameni, si incep sa semene a oameni mai dupa clasa a 9a in
    sus, dar tot mi-e cam frica de ei..pe bune, nici nu glumesc ce frica mi-e de ei…si de fapt mi-e frica si de astia de liceu daca ii vad adunati asa intr-o ceata sau de fapt haita mai
    mare…zau, numai de la 17 ani in sus iti mai permiti asa sa stai in loc si sa nu o iei la goana…desigur, cu maxima seriozitate si chiar vigilenta, daca e nevoie).

    Apreciază

  5. Eu nu sunt impotriva literaturii si a uzului ei de chestii zise mai la figurat, chiar asta o imbogateste, desigur. Insa re homosexualitatea propriu-zisa, zau, am sa zic ff concret, pe mine personal ma enerveaza chestia asta cu cautat cu disperare aluzii si role-modele in orice text scris in stilul ala mai la figurat asa ca pe vremurile literaturii de
    argint sau alea ale fostei dictaturi RSR sau ale literaturii subversive anticlericale de la vremea lui Voltaire…adica mai vreau in jurul meu si altfel de preferinte literatura decat tot aia de
    tip samizdat si o alta atmosfera decat tot aia sa fie asa pe furis si subversiv si sa tot cauti trist si melancolic role-modele sau chiar si in real life asa semnale de gen o batista de culoare mov sau galbena sau roz sau chiar in picatele in buzunarul din dreapta sau din stanga din fata la piept sau din spate de la fund doar ca sa ai ocazia sa te linistesti asa ca mai exista totusi D-zeu sau macar o speranta ramasa prin bunavointa zeilor asupra cutiei Pandorei (sau pe blogul
    Pandhorei), etc. Adica, ce naiba, treebuie asa o chinuiala continua, plus din cauza asta sa te simti obligat chiar si la nivel profesional sa incepi sa frecventezi cursuri de critica de arte si balet si sa studiezi numai subiecte din alea umaniste doar pt ca esti gay ?! Adica zau, pana cand ? Eu nu mai rezist la atmosfera cu aluzii din astea in care trebuie sa fii mereu dizident…eu sunt de fapt chiar advers la riscuri asa din firea mea, sunt un functionar total mediocru prin profesie si chiar chemare, habar nu am de istorie, arte, filozofie, cultura, si chiar daca stiu mai multe lb straine sunt total tufa ca diplomat si le utilizez mai mult asa ca sa dau directii pe strada la diversi rataciti care ma tot abordeaza mereu pe mine,nu stiu de ce, (adica stiu, ca e pt ca ma imbrac asa mai gen militian-leather cand ies prin parc si eu la plimbare sau la shopping sau sa-mi iau tigari, si toti cred ca sunt ghid turistic probabil plus par asa mai serios si de incredere daca se vede ca port o curea cat de cat de calitate la pantaloni si nu ii am cazuti in
    vine si par totodata asa serviabil, ca doar nu o sa merg cu un pistol sau un bulan asa de
    vizibil la centura plus incruntat prin centrul Europei…de fapt nici in Asia…zau, ce am innebunit ? zambesc si eu mai gales si bonom cand ies pe strada, daca tot ma imbrac asa militian).

    Apreciază

    • Insa imi dau seama ca in mare parte nu e re homosexualitate ci are si un substrat legat de atitudinile „victoriene” sociale generale legate de activitatile sexuale plus desigur si substratul mai profund al pseudo-tabu-urilor legate de sex…le zic pseudo-tabu-uri pt ca sunt straturi si straturi, si mai recente, altele mai profunde, mai vechi…plus nu sunt ff specific unei anumite grupari culturale pt ca pe teritoriul europeean plus zonele invecinates-au perindat atatea grupari cu cutume si culturi diferite de te apuca si ameteala daca ai incerca sa le deslusesti pe toate, plus interactiunile dintre ele nu au fost lipside de conflicte si violente destul de severe…adica eu numai cand si daca ma gandesc la cate feluri de daci au fost descrisi chiar in textele de la vremea lor, zau, una erau tabu-urile dacului din Craiova si altele ale dacului din Constanta, nu cred ca erau mereu asa de iubitori si amicali unii fata de tabuurile altora plus de gat cu toate tabuurile tuturor soiurilor de celti care mai treceau pe acolo si
      ei…

      Apreciază

      • Rudolph, intre Craiova si Constanta e distanta mult prea mica fata de distantele pe care stiu eu sa le apreciez, asa ca nu am idee prea mare despre relatia dacului din Craiova cu cel din Constanta, dar pot sa-ti povestesc cum e cu aia din Austria, Grecia, Belgia, Olanda, America si Canada. Poate ca acum cativa ani puteam sa-ti zic ceva si de Japonia da’… a trecut vremea… 🙂

        Apreciază

      • Ce stii sa povestesti, mai precis, cum e cu dacii din Austria si Canada, referitor adica la relatiile sexuale si cutumele lor ca daci din diaspora, sau despre cutumele altor non-daci de pe acolo ? Sau poate chiar informatii si mai pretioase, de nivel de sfantul Graal, cum e cu relatiile sexuale dintre dacii din diaspora si non-daci ? (Nu dintre daci si non-daci pe teritoriu propriu al Daciei Felix ca despre alea mai exista
        literatura). Zau, despre relatiile dacilor din diaspora cu non-dacii eu am gasit ceva in comediile antic grecesti, din care s-a inspirat ulterior si dl Moliere si inca vreo cativa…insa nu am gasit inca informatii prea credibile despre dacii
        din alte diaspore…nu ma las pana nu aflu totusi desigur…problema e ca am aflat cate ceva din Evul Mediu despre dacii din diaspora care ocupau posturi academice acolo in strainatate, insa eu doream sa aflu si despre dacii mai comuni non-academici refugiati pe alte meleaguri dupa ce a cazut dictatura lui Aurelian…ca m-am gandit ca nu se poate sa se fi refugiat doar intelectualii, de tip profesor universitar, zau…eu caut cutuma sexuala a dacului comun…dar adevarul e ca maj s-au refugiat pe motive economice nu pe baze de dizidenta fata de noile regimuri post Aureliene, asa ca suspectez ca si-au pastrat obiceiurile o vreme, pe urma nu au avut incotro si au devenit si ei mai gay, asa ca celtii, poate unii chiar si mai gay decat celtii, adica au refuzat total vreo adaptare asa mai de gen sa conlucreze macar si politic daca nu chiar direct sexual cu celtele, si cred ca
        de aia or fi disparut…plus aia din Japonia au ajuns desigur fetish la bordel, ce altceva poate sa faca un dac in Japonia…dar acolo in Japonia exista piata de fetishuri, adica exista asa grupuri de japonezi pasionati de interactiunea cu daci, la fel si cum in Finlanda exista un grup de fetish pt cei ce cunosc sau au legaturi cu lb latina.

        Sorry de tampeniile politically incorrect si cras speculative de mai sus. Sunt cam framantat in clipa asta de o dilema etica legata de Planet Romeo.

        Apreciază

      • Rudolph, sexualitatea gintelor ma depaseste. Eu am ceva idee de viata sociala, traditii, obiceiuri. Am cativa oameni plecati pe unde spuneam si pot sa ma informez suplimentar. Cat despre fetish-urile japoneze… sa ma ierte Dumnezeu, da’ am imbratisat si eu copaci si…. poate ca n-am crezut suficient in asta. 🙂 Oricum, cel mai aprig fetish tot muzica ramane.

        Apreciază

  6. Off topic. Ti-ai dezactivat contul de Facebook? Ca nu stiu de ce cand dau click pe tine nu ma mai duce la pagina ta, nu ma duce la nici o pagina, raman doar pe pagina mea asa cum eram si de la bun inceput, dar la ceilalti prieteni merge la fel ca la inceput. Sau naiba stie ce oi fi facut sau poate nu mege decat daca aleg optiunea sa te si urmaresc ? Desi nu ii urmaresc pe toti ceilalti prieteni si tot pot sa accesez paginile celor pe care nu-i urmaresc. Si am incercat sa iti caut pagina si independent si aia Pede Ranger, si aialalta pederanger, si tot nu ma duce la vreo pagina, de aia intrebam. Sau e legat de chestia aia cum Facebook nu te mai lasa sa faci pagini sub pseudonim si doar sub numele propriu ? Ca am citit controverse legate de asta si pe pagini de artisti amatori, inclusiv drag queens care isi facusera pagini sub pseudonimul artistic, de ex pe ei ii chema Ion dar isi facusera pagina Isabella, daca totusi asa erau cunoscuti mai larg in numele lor social, ca si eu cand mi-am facut cont recent a trebuit sa fie sub numele meu, Eugen, nu am putut pune Rudolph, (decat asa ca o informatie suplimentara aditionala secundara). Dar nu stiam daca Facebook a inceput sa dezactiveze el de la sine putere pagini mai vechi ale celor care aveau deja cont sub pseudonime literare, efectiv nu am urmarit faza asta. Mie imi placea poza de avatar a paginilor pederanger. Daca ti-ai facut alta pagina sub numele principal oficial (fie pe baze ca te-a fortat Facebook, fie pe alte baze) sper ca ai pastrat si avatarul ala totusi.

    Apreciază

    • Stai asa. Ca acum am dat unfriend la Pederanger vechi din lista mea de prieteni, ca oricum nu mergea, si am putut sa accesez si pederanger si Pede Ranger, insa in ambele sunt articole mai vechi de pe blogul asta, pe pederanger e din toamna 2014, si ultimul de pe Pede Ranger e din martie 2015, dar nu mai e articolul asta cu Ganymede, (care era acolo totusi acum o saptamana). Deci habar nu am ce se intampla, doar voiam sa explic in caz ca observi ca nu mai esti in lista mea de prieteni actuali de pe Facebook. Dar eu tot vreau sa prieten cu tine pe Facebook daca vrei (plus daca nu ai renuntat total la avatarul cu sapunul roz in mana, ca e totusi simpatic, chiar induiosator, chiar si daca scrie Fight club pe el, adica e totusi istoric cultural reprezentativ si important de a fi pastrat inca o vreme, nu e chiar de renuntat total la el, nu inca in lb romana cel putin, desi ma rog inteleg si ca un artist doreste sa adreseze si alte perspective mai noi, tot eu ziceam ca ma plictisesem de astea dizidente plus de In your face, plus eu nici macar nu am vazut filmul Fight club si nici nu cred ca am fost tentat sa-l vad asa al nivelul la care sa-l fi pus in vreo lista de filme obligatorii, dar nu trebuie sa te iei numai dupa ce zic eu sau dupa ce filme imi plac mie, trebuie sa te gandesti si la tineret, asa mai larg, nu numai la mine)

      Apreciază

      • Deci invita-ma tu pe mine acuma ca sa pot sa iti raspund si sa te am din nou la prieteni, (daca vrei desigur, NU e obligatoriu), dar nu prin mesaje private speciale, ci asa pe Facebook oficial, (ca eu nici nu verific ff des emailul de fapt, doar ma uit daca am mesaj principal sus in header-ul de Facebook).

        Apreciază

  7. Heloooo….de ce nu ma inviti sa-ti fiu din nou prieten pe Facebook cum ti-am zis mai sus ? Sau nu mai ai cont de Facebook si numai de Twitter ? Zau de doua zile ma milogesc si de tine si de Claudiu. Macar despre el stiu acum ca m-a refuzat, (pt ca, printre altele, cica are 888 de prieteni si nu vrea sa-si strice numarul, desi a avut si alte motive si mai rationale pe care nu le-am putut combate pt ca m-a prins la un moment mai vulnerabil si m-am intimidat), dar tu nici macar nu raspunzi.

    Apreciază

  8. Mai incerc o data pt ca am o intrebare pe Facebook si nu am pe cine sa intreb. Zau, nu pot sa folosesc Twitter pt nedumeririle mele personale, doar in Facebook imi permit sa-mi pun poalele-n cap asa mai explicit, (ceea ce nu e desigur recomandabil ca tinuta oricum, insa asa mi se pare facilitat de mediul respectiv). Deci, te rog inca o data si pt ultima data, (ca nu am chef de barait la cap oameni care nu sunt mama si tata), sa ma inviti din nou sa iti fiu prieten pe Facebook in cazul ca mai esti membru activ de Facebook astfel incat sa poti recepta intrebarea mea, care e una lingvistic-culturala re folosirea din ce in ce mai aparent accentuat preferentiala in ultimul an a termenului „queer” in mass-media pro LGBT de lb romana care origineaza din Romania (posibil si Rep Moldova). Daca nu mai esti activ pe Facebook, si/sau nu stii raspunsul la intrebarea mea, si/sau daca ai chef doar de bancuri sau negocieri re activ/pasiv, si/sau de dat sfaturi generale de mentorat re metodologie generala antropologica de inceput de secol 20 de cules esantioane si folclor la fata locului la Muzeul Taranului
    Roman…nu am ce sa mai zic decat tough luck…asta e.

    Apreciază

  9. Pederanger, va multumesc pentru mentiunea articolului meu, si pentru observatia ca esenta mitului nu este sexul ci iubirea. As adauga, iubirea universala si instinctiva, care este astazi ignorata numai pentru ca este subconstient reprimata. Va doresc un Craciun fericit si La Multi Ani la toti.

    Apreciază

    • Andrew Calimach, mulțumirile vi le datorez eu. Încă o dată mulțumesc pentru aprobare a de a folosi fragmente din ceea ce scrieți și pentru că primesc articolele dvs imediat ce apar. Crăciun Fericit și An Nou mult mai bun decât acesta aflat la sfârșit!

      Apreciază

Lasă un comentariu